I'm dreaming of a... nice and cosy autumn!

Lieve lezers, ik geef het toe... ik was vroeger een op-en top zomermens die de herfst en winter echt verachtte. Koude en sneeuw konden me echt niet boeien. Het is pas sinds enkele jaren dat ik moet toegeven dat deze tijd van het jaar ook wel zijn charmes heeft. Ik ben het najaar steeds meer gaan waarderen. Er is namelijk niet alleen het vallen van de bladeren, de avonden die vroeger vallen en de stilaan meer en meer aanwezige koude... Er zijn ook de gezellige feestdagen... Halloween en de bijhorende al dan niet uitgeholde pompoenen, snoepjestochten, heksen, en spinnen (liefst enkel in pluche of plastiekvorm)... De kerstperiode met zijn kleurrijke verlichte winkelstraten, die heerlijke sfeermuziek, kerstmarkten, glühwein en warme chocolademelk, prachtig gedecoreerde kerstbomen en vele leuke cadeautjes...  Al aan het wegdromen? Heerlijk toch!

Dear readers, I admit... I used to be a true child of the sun and summer, who really despised autumn and winter. I couldn’t be bothered by cold and snow.  It’s only since a few years that I realised this time of the year obviously has its charms too. I slowly began to appreciate the fall. There’s not only the falling of the leafs, evenings that come a lot earlier and the more and more present cold… there’s also the cosy holidays… Halloween and the appropriate (whether or not carved out) pumpkins, trick or treat, witches and spiders (I prefer them in pluche or plastic, TY!)… Christmas time with its colourful gorgeously lit shopping streets, that lovely accompanying music, glühwein and hot chocolat, decked out Christmas trees and many great gifts… Daydreaming already? Pretty nice, isn’t it!




Wat er natuurlijk ook plezant is, zijn die aantrekkelijke herfst- en kerstcollecties die deze tijd van het jaar her en der beginnen opduiken. Ik vind het heerlijk om van blog naar blog te zweven en al die nieuwigheden te ontdekken, en me onder te dompelen in al die prachtige kleurtjes en spulletjes... al die leuke nieuwe hebbedingetjes!

What’s also very pleasant about this period is those attractive fall and christmas collections that are slowly beginning to pop up here and there. I just love drifting from one blog to the other and discovering all those newbies, submerging myself into those wonderful colours and thingies… all those new fun novelties!

Ik ga hier nog niet teveel over uitwijden, maar 1 van die nieuwe dingetjes die ik deze week ontdekt heb, zijn “Les automnales” van Chanel. Prachtige naam voor een al even prachtige nieuwe collectie, vind je niet. Meesterlijk! Ik ben al eens snel gaan snuffelen en wow! De eyeliners lijken me verbluffend mooi, die lipsticks... Rouge Allure Velvet in “La Bouleversante” lijkt me wel spek voor mijn bek! Ook de nagellak Vert Obscure spreekt enorm tot mijn verbeelding! Chanel Le Volume mascara behoort ook tot deze nieuwe collectie, maar die heb ik als make-up addict uiteraard al langer in mijn bezit.

I’m not going to stray off too much yet, but one of those newbies I discovered this week is “Les Automnales” by Chanel. Lovely name for an evenly lovely new collection, don’t you think. Masterly! I’ve been sniffing around the shop quickly and wow! Those eyeliners look strikingly beautiful, those lipsticks... Rouge Allure Velvet in “La Bouleversante” seem very much up my alley! Also the nail polish Vert Obscure really intrigues me! Chanel Le Volume mascara is also part of this new collection, but as a true make up addict I’ve already had it for ages.  

Voorlopig heb ik nog geen foto’s maar ik beloof plechtig me zo spoedig mogelijk naar de lokale parfumerie te begeven en onze economie te gaan steunen. Foto’s zullen later aan deze post worden toegevoegd.

I don’t have any pictures yet, but I pledge that I will surrender myself to the local drugstore and support our economy. Photos will be added later to this post.

Tot dan wens ik iedereen een prettig begin van deze veelbelovende herfst!  
Till then, I wish everyone a great start of this promising autumn! 

-----
Update 07/10/2015:

Net terug van de parfumerie en ben gezwicht! Maar ik vertel je er meer over in één van mijn volgende blogposts! 

Just got back from the drugstore and gave in! But I'll tell you more about it in one of my next blog posts! 

0 reacties:

Post a Comment

Powered by Blogger.